دبير جامعه اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي به جو شعارزدگي در دانشگاهها اشاره و اظهار كرد: دانشجويان بايد، پرسشگريهايشان را به سمت مطالبهي آرمانهايشان ببرند.
ترابي، در گفتوگو با خبرنگار سياسي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اظهار عقيده كرد: دانشجويان از قبل سيلي خوردهاند؛ در آن زمان فضاي دانشگاهها اينطور بود كه هر سوالي كه مطرح شود جوابي به آن داده نميشود و پاسخ واضحي نميگيرند.
وي افزود: اما هماكنون در يكي، دو سال گذشته اميد اينكه پاسخي براي پرسشهايشان بگيرند و روحيهي پرسشگري بار ديگر به معني واقعي كلمه در دانشجويان زنده شده است.
ترابي گفت: هماكنون پرسشگري دانشجويان بر نقد كردن تكيه دارد و اين موضوعات مطرح ميشود كه چرا اين بدهيها وجود دارد؟
دبير جامعهي اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي تصريح كرد: دانشجويان كم كم بايد پرسشگريهايشان را به سمت مطالبهي خوبيها و آرمانهاي خودشان ببرند و از مسوولان بخواهند كه اين آرمانهاي مطلوب ما چرا اجرا نميشوند و آنها را مطالبه كنند.
وي با اظهار اين عقيده كه ديد نقد از بديها كم كم بايد حذف شود، افزود: اين ديد بايد به سمت مطالبهي خوبيها برود؛ چراكه اين مطالبه باعث ميشود كه آرمانها در جامعه پخش و در نهايت اجرايي شود.
ترابي خاطرنشان كرد: دانشجويان به نسبت قابل قبولي وارد عرصهي پرسشگري شدهاند، اما متأسفانه اين پرسشگريها جهتگيري نداشته و زماني و مقطعي بوده است؛ به طوريكه يك سير تكاملي را در طرح پرسشها و گرفتن پاسخ طي نكردهاند و پرسشها بريده، بريده و بدون هدف بوده است.
وي با بيان اين عقيده كه جو حاكم بر دانشگاهها بيش از اينكه مبتني بر شعور باشد مبتني بر شعار بوده، اظهار كرد: پرسشگريها شعاري بوده و اينطور نبوده كه دانشجويان از يك منبع كامل، آگاه باشند و اين جو غالب بر دانشگاهها حتي در فعاليتهاي مذهبي و فرهنگي نيز وجود داشته به طوريكه در اين عرصهها نيز شعارزده بودهايم.
دبير جامعهي اسلامي دانشجويان دانشگاه شهيد رجايي خاطرنشان كرد: مقام معظم رهبري خيلي خوب به تشكلها بيان كردند كه تعميق معرفت ديني و پيدا كردن قدرت تحليل سياسي از مسائلي است كه بايد به آنها بپردازيم.
ترابي گفت: جو شعارزدگي در دانشگاهها حاكي از اين است كه اين دو مورد يعني تعميق معرفت ديني و قدرت تحليل سياسي كمرنگ شده است.